Vind et par lækre RAY-BAN solbriller

I samarbejde med MegaRed har jeg løbet til Hjerteløbet 2014


IMG_6277

I søndags løb jeg hjerteløbet. MegaRed er sponsor på I Form <3 løb 2014 og støtter derved Hjerteforeningens kampagne “Elsk Hjertet” Det er et løb jeg har glædet mig til at løbe, både fordi det er en naturskøn rute, men også fordi løbet støtter et godt formål. Derudover kendte jeg en masse som skulle løbe i Aarhus, og en god og hyggelig dag, var derved sikret. Jeg tog tidligt fra Vejle for at mødes med mine veninder i Aarhus, så havde vi god tid til at hyggesnakke inden løbet blev skudt igang kl. 11.05.
Jeg havde aftalt at løbe ruten med en veninde, så vi løb og snakkede undervejs. Da det kun er nogle uger siden at jeg løb mit vigtigste løb i år – Berlin Marathon, har jeg efterfølgende gået lidt i “off-season”, og kun holdt formen ved lige. Jeg løb derfor ikke efter en PR til Hjerteløbet, men nød i stedet turen og de mange heppende tilskuere.

Når jeg løber træningture må jeg helst ikke løbe hurtigere end 12 km/t, så det prøvede vi at regulere undervejs, så vi hele tiden holdte en konstant og stabil pace rundt på ruten. Vi løb samlet i mål, hånd i hånd, i tiden 49:53 minutter – hvilket svare til en gennemsnits hastighed på 12.2 km/t.

Hjerteproblemer kan ofte være et overset problem, med mindre man har en i familien som er hjerte-syg. Med løb og kampagner som disse, bliver der gjort opmærksom på hjerteforeningen samt hvad du kan gøre for at holde dit hjerte sundt f.eks. ved at sørge for at få Omega3 krill olie fra MegaRed som kommer i små kapsler, der er nemme at sluge.

Jeg tror der er mange som ikke ved hvordan man aktivt kan gøre noget godt for sit hjerte, og derfor vil jeg fortælle hvad jeg gør i min dagligdag for at holde mit hjerte sundt.

– Jeg dyrker motion regelmæssigt, hvor jeg sørger for at få sved på panden og pulsen op.
– Jeg spiser overvejende sundt, og fokusere på at få sunde fedtstoffer fra nødder, avokado og fisk.
– Jeg spiser mindre animalske fedtstoffer, hvilket reducere mit kolesterol tal og jeg forebygger dermed åreforkalkning.
– Jeg forsøger at holde mig stress-fri, da dette ikke er godt for kroppen, og specielt hjertet. Stress udløser hormoner i kroppen, hvilket forårsager hjertebanken, øger risikoen for åreforkalkning, for højt blodtryk, forhøjet puls og dermed også faren for en blodprop. Stresset nedbringer jeg bl.a. ved løb.
– Derudover forsøger jeg at holde vægten nogenlunde stabil, og undgå det usunde fedt på maven. Der er regler for hvor stort dit taljemål bør være, hvis man gerne vil forholde sig sund. Har man for højt et taljemål, er dette en risikofaktor.
– Jeg supplerer min kost med Krill Olie fra MegaRed, for at være sikker på at få de fedtsyre samt Omega3 som kroppen har behov for.
fitnrun megared 2

MegaRed bruger Krill (et krebsdyr) som er MSC certificeret, hvilket betyder at produkterne er produceret fra et bæredygtigt fiskeri – hvilket gør en stor forskel for mig. De findes i små kapsler, hvilket gør dem nemme at sluge, samt at man undgår den fæle smag af fisk, som kan godt kan få ved andre mærker.

Du kan købe MegaRed krill-olie kapsler hos Matas HER.
Hvis du kunne tænke dig at få mere information om MegaRed kan du læse HER.

Overstående er nogle af de ting jeg fokuserer på i min dagligdag for at holde mit hjerte sundt og rask. Som sygeplejestuderende har jeg efterhånden mødt mange patienter med hjertesygdomme, hvilket har forstærket min motivation for at arbejde for at holde mit eget hjerte sundt. Jeg håber at blive en gammel og frisk dame, så jeg har bestemt tænkt mig at gøre en aktiv indsats resten af livet for at holde kroppen, og især mit hjerte velfungerende.

Hvad gør du for at holde dit hjerte sundt og raskt?

Indlægget er sponsoreret 

 photo Bloglovin_zpsb1317f6d.jpg  photo Instagram_zps3b511ab1.jpg  photo IMG_2641_zps7175c6ca.jpg
   

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vind et par lækre RAY-BAN solbriller