Trænings inspiration med Bobles

Et afbræk fra hverdagen

Lige inden min barsel sluttede, havde jeg arrangeret at min kæreste og jeg skulle en tur til Hotel Vejlefjord for at nyde friheden, inden hverdagen for alvor stod for døren. Vi har haft et travlt 2016 med lille F, husbyggeri, indflytning, jobopstart osv osv. Så vi trængte til lige at trække stikket og bare nyde hinanden.

Vi havde booket en juniorsuite i hovedbygningen på Hotel Vejlefjord – med den flotte udsigt udover fjorden, skoven og den flotte tilhørende have.

Min mor havde fået lov at få Fleur til overnatning, så hende afleverede vi efter hendes formiddags lur søndag eftermiddag, så vi kunne komme tidligt afsted mod Hotel Vejlefjord. Vi kunne først tjekke ind kl. 14, men tiden indtil vi fik værelset, brugte vi på en gåtur i de smukke omgivelser omkring hotellet.

Der er kun få minutters gang til fjorden, så vi benyttede det lækre solskins vejr til at nyde udsigten og suge lidt D vitamin til os. Derefter gik vi en tur ud til træskohage fyr og tilbage igen. Da vi nåede tilbage til hotellet, passede det med at klokken var blevet 14 og vi kunne få vores værelse. img_0738 img_0744 img_0752

Til vores overraskelse, var værelset blevet pyntet med flotte rosenblade på sengen, formet som to hjerter. Dertil var der en flaske champagne, chokolade og massage olie. Vi tog champagnen med ud på terassen og nød et par glas, inden vi klædte om og gik ned i De termiske Bade. Dekorationen på værelset, var med til at gøre, at vi for alvor kom i “ferie-mode” og kunne koble fra, fra hverdagen derhjemme.

img_0096 img_0100

Opholdet på Hotel Vejlefjord er vores første get-away efter vi er blevet forældre, så det var så rart at sidde på terrassen og nyde stilheden med et glas bobler i hånden – snakken gik også på alle mulige ting, som vi normalt ikke får talt om i den hektiske hverdag.

Vi klædte om på værelset og gik i vores badekåber ned til De Termiske Badehvor vi brugte de næste mange timer frem mod klokken 19:30. Vi havde først reserveret bord til kl 20:30 i restauranten, så vi havde god tid i spa afdelingen.

Jeg har været i De Termiske Bade en enkelt gang tidligere, men det var Mortens første besøg her. Så vi brugte lang til på hvert område, og nød de mange sanseindtryk man kunne få. Som noget af det nye, er der lavet et stort saltbad med tilhørende salt sauna, som øger blodgennemstrømningen, styrker immunforsvaret og plejer huden – området hedder Thalasso Spa. Saltindholdet i vandet er meget højt, så du kan nemt ligge og føle dig helt vægtløs i det varme vand – virkelig en skøn oplevelse.

Morten og jeg, har efterhånden besøgt flere spa-hoteller i de 11 år vi har kendt hinanden, men under vores ophold på Hotel Vejle Fjord, blev vi enige om at deres spa afdeling var det absolut bedste vi hidtil har oplevet. På trods af at der er andre mennesker i Spa området, er der ro til fordybelse og afslapning. Atmosfærden, indretningen og de forskellige bade er alt sammen med til at oplevelsen bliver helt i top. Man kan uden problemer, ligge lidt afsides, og man føler ikke at der er andre omkring en når man ligger på liggestolene og nyder udsigten udover skoven og fjorden.
Jeg er specielt vild med is- og ild badet – hvor du bevæger dig imellem 8 graders koldt vand over i 42 grader varmt vand – da det gav en fantastisk følelse i hele kroppen.

Derudover er deres udendørs spa også helt eminent – især med det skønne vejr vi havde på vores besøg. Vi lå udenfor da det blev mørkt – og her var der stjerneklart uden en sky for himlen – i minus grader. Det var virkelig en oplevelse.

Hen på eftermiddagen, lige inden solen gik ned, var vi med til Sauna-gus, med den sjoveste gus-mester. Det var bestemt også et besøg værd – og kan tilkøbes når man har adgang til De Termiske BadeSceancen ender med en gåtur igennem skoven, ned til fjorden – hvor vi i samlet flok går i vandet og derefter tilbage i den varme sauna. Friskt, men helt igennem fantastisk. (og jeg er altså ikke en vinterbader normalt).

img_0777 img_0778 img_0779

Efter mange timer i spa afdelingen, gik vi tilbage til værelset og gjorde os klar til en lækker tre retters menu i basseriet. Menuen bestod af en lækker jordskokke suppe til forret, and til hovedret og en isdessert.
Vi sad længe efter maden og snakkede og hyggede os med vin og lidt drinks. Det var skønt med lidt tosomhed og tid til “voksen-snak”. Vi havde aftalt, at vi ikke skulle tale for meget om Fleur, men forsøge at nyde øjeblikket og vores alenetid.

Næste dag nød vi at kunne sove lidt længe, og gik herefter ned til det skønneste brunch bord. Derefter klædte vi om og snuppede lige 3 timer ekstra i De Termiske Badeinden turen gik hjem. Vi kunne være i De Termiske Bade, helt indtil kl 14, hvilket var super skønt, da man på den måde kunne nå det hele, uden at stresse om morgenen.

Efter opholdet var vi fyldt med ny energi – og jeg følte mig mere klar på at barslen skulle slutte og min nye hverdag skulle påbegynde.

Vil du forkæle din kæreste, veninde eller mor, så vil jeg på det varmeste anbefale Hotel Vejle Fjord. Har du spørgsmål til noget specifikt fra vores ophold, er du velkommen til at kommentere i kommentar feltet.

img_0808 img_0880

Indlægget er lavet i samarbejde med Hotel Vejlefjord.

photo Bloglovin_zpsb1317f6d.jpg  photo Instagram_zps3b511ab1.jpg  photo IMG_2641_zps7175c6ca.jpg