Mit absolut favorit løbesæt til vinter

Sådan bliver du en hurtigere løber

img_0586img_0590 img_0565 img_0552 img_0551 img_0547

Jeg får ofte spørgsmål, om hvorledes jeg har opnået den hastighed jeg løb med inden min graviditet. Så derfor vil jeg i dette indlæg give nogle få råd til, hvordan jeg er blevet en hurtigere løber.

– Fartleg / interval 
Ønsker du at forbedre din hastighed kan du med fordel løbe interval, da det vil kunne forbedre din pace. Det behøver ikke at være svært at løbe interval, det kan fx bare være at løbe hurtigt imellem en række lygtepæle eller op af en bakke.
Tempoet skal være højt, men ikke helt udmattende så du nærmest skal kaste op – husk på at træningen skal være sjov. Pausen imellem intervallerne skal være let jog eller gå tempo. Det er vigtigt at holde gang i benene så de ikke når at blive kolde. Denne form for træning flytter for alvor ens kondition og styrker tempofornemmelsen.
Jeg løber altid interval på et stadion hvor jeg fx løber 8 x 400 meter med 1 minuts pause imellem hvert løbepas.
Det er vigtigt med god opvarmning inden du laver både fartleg og interval.

– Sæt dig et mål for dit konkurrence tempo
Det er vigtigt at du inden løbet vænner din krop til konkurrence tempoet. Er dit mål fx at løbe 10 km på 50 minutter, er dit konkurrence tempo 12 km/t eller 5 minutter pr km. Ved at vænne kroppen til konkurrence tempoet, er chancen for et succesfuldt løb markant forbedret.

– Løb er ikke bare kedeligt
Rigtig mange synes det er kedeligt at løbe, og det er også en af de sætninger jeg høre mest når jeg fortæller folk at jeg er løber. Jeg tror at denne modvilje til løb skyldes at løbetræningen ofte er ustruktureret og uden fokus. Med det rigtige løbeprogram og mod det rigtige mål tror jeg at man vil kunne fornemme en udvikling og en mening med sin træning, hvilket vil give en motivation til at fortsætte med løbet.

– På med ørebøfferne 
Musik kan være super motiverende når du løber. Musikken kan hjælpe en til at holde en rytme i løbet, og du kan selv vælge hvilken stemning du er i, om det skal være hårdt pumpet disco til dine tempo ture eller rolige numre til dine træningsture. Musikken overdøver også trafikstøj og dit tunge åndedræt og kan dermed hjælpe til at flytte fokus fra træthed og ømme ben.

Træningstøjet jeg har på i billederne ovenfor, er fra Ellos.dk :) Før i tiden troede jeg kun de forhandlede modetøj, men de har et langt større sortement end det. Blandt andet, er deres “sports” kategori stor og indeholder blandt andet en masse løbetøj.

Der hersker vidst ingen tvivl om at mit favorit mærke indenfor løb er Kari Traa, men jeg kan også godt have andre mærker på :) Fx dette sæt som jeg har på, på billederne er fra Adidas. Løbetrøjen er jeg især pjattet med, den har 1/2 zip og har en dejlig og kropsnær pasform, med et stretch som giver en god bevægelsesfrihed. Der er en skjult lomme foran, hvor der er plads til mobil, nøgler eller ipod. Derudover er ærmerne lange og med hul til tommelfingeren.

Jakken er på tilbud lige nu – og sat ned til 479 kr – find den HER.

Tightsene jeg har på er ligeledes fra adidas. Det er en funktionstight som har climaheat – og som giver en robust beskyttelse og sikrer en behagelig temperatur trods kulde. Materialet er hurtigtørrende. Tightsen har god fugttransport og åndbarhed. Linningen har blød fleeceinderside. Lækre vintertights med god pasform.

Tightsene koster 449 kr og kan findes HER.

Mine absolut favorit løbesko har været adidas ultra boost – og da jeg så opdagede jeg jeg kunne få adidas pure boost, på tilbud, måtte jeg slå til. Pure boost er en dejlig og fleksible løbesko egnet til langdistanceløb. Men den flotte model gør dem også fristende at bruge som sneakers hver dag.

Ligesom ved Adidas ultra boost, får du følelsen af at flyve frem i Pure boost. Løbeskoene har boost™ i mellemsålen som giver energi i hvert skridt, så du kan bevæge dig let og hurtigt. Skoen er designet til løbere med en neutral løbestil og har en tætsiddende, strømpelignende overdel med en ikke-begrænsende svangstøtte, som gør at du kan bevæge dig instinktivt. Mellemfodskonstruktionen gør at overdelen følger fodens bevægelser for en bedre pasform om svangen. Ydersålen med STRETCHWEB tilpasser sig til terrænet og giver optimal stabilitet. Drop 9 mm.

Skoene er på tilbud til 699,50 kr og kan findes HER

EKSTRA TILBUD: Ellos køre kampagne på deres tilbudsvarer, hvor du nu kan spare 50% på ekstra med koden 355504

Et andet sæt jeg er helt pjattet med, er en kombination af den nyeste kollektion fra Kari Traa og Adidas:

untitled

Kari Traa Tights 599 kr // Adidas sports BH 499 kr // Kari Traa t-shirt 399 kr // Kari Traa langærmede trøje 399 kr // Adidas trænings sko 549 kr

Indlægget er sponsoreret 

 photo Bloglovin_zpsb1317f6d.jpg  photo Instagram_zps3b511ab1.jpg  photo IMG_2641_zps7175c6ca.jpg
   

8 kommentarer

  • Caroline

    Du er en stor inspiration for mig! Jeg deler samme passion; løb. Det er den dejligste måde at holde formen på! 👯

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mette Holm

    Ved du hvad navnet på jakken er? Kan simpelthen ikke finde den nogen steder, og den er så fin!

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Charlotte

    Jeg var ude og løbe for første gang i år igår, og det var det fedeste… men jeg nåede kun lige at løbe 3-4 km også begynder hele min krop at klø, det starter på benene også videre op på mave og arme. Ved du hvad det skyldes?? Jeg mister hvertfald motivationen ved at tage ud og løbe igen, efter det:(

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Charlotte.

      Jeg vil tro, at det er fordi du har haft det koldt :)
      Så kan kroppen godt begynde at klø :)

      Her kan det være vigtigt med den korrekte beklædning for at forebygge det :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Anne

    Hej
    Tak for endnu et fantastisk indlæg! Jeg er lige skiftet fra Adidas sko til Inov8. Det er jeg bare glad for! Kender du dem?

    Det er lidt en mere “nørdet” sko hvor der er gået dybere i detaljerne med de tekniske ting. Sådan har jeg løst mig det ihvertfald. :-)

    Glæder mig til at læse mere fra dig.

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Mit absolut favorit løbesæt til vinter