Min fødselsberetning - Del 2

I form efter fødsel :)

Skærmbillede 2016-01-19 kl. 15.54.26

Allerede et par dage efter fødslen startede jeg ligeså stille op med daglige gåture med mini, både for at hun kom ud i den friske luft, men også for at få rørt mig lidt. Min fødsel og graviditet var forløbet uden komplikationer, så jeg følte mig klar og var uden smerter allerede et par dage efter fødslen.

Da mini var tre uger, løb jeg min første tur. En skøn aften løbetur i sneen på 5,5 km med en gennemsnits pace på 5:20. Det var en fantastisk følelse at få løbeskoene på og få lidt fart i benene efter så mange ugers pause fra løbet.

Jeg har nu løbet tre gange om ugen og var i søndags også i fitness centeret. Hvilket også fungerede helt uden problemer. Mini blev placeret i sin lift og faldt hurtigt i søvn – lige indtil vi var igang med de sidste øvelser – så passede det med at hun vågnede op :)

Jeg håber at løbe flere halvmarathons i løbet af 2016, måske et par af dem bliver med mini i babyjoggeren, hvis hun synes det er sjovt.

Planen er indtil videre Aarhus City og Copenhagen Half marathon.

Hvilke løb har du planlagt for 2016?

 

 photo Bloglovin_zpsb1317f6d.jpg  photo Instagram_zps3b511ab1.jpg  photo IMG_2641_zps7175c6ca.jpg
   

18 kommentarer

  • Pernille

    Kære Camilla SÅ stort tillykke med din nye titel❤️ Jeg mangler en god jordemoder der kan akupunktur. Kan du muligvis anbefale hende der hjalp dig?
    Mange hilsner Pernille

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Pernille.
      Jeg vil ikke anbefale den form for behandling – jeg havde vestorm i 12 timer samt 6 timer den næste dag :/ Jeg ville ønske jeg havde været det foruden :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Pernille

      Tak for dit svar.. Puha det lyder virkelig heller ikke rart. Du ser heldigvis ud til at komme dig hurtigt oven på fødslen.

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Det er jeg også :) Men derfor vil jeg ikke anbefale akupunktur til andre, da det bare forsagede vestorm

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Helene

    Er der en grund til at du i indlægget kalder hende ‘mini’, og ikke bruger hendes rigtige navn, som du har gjort på Instagram? :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • r

    Du er skide sej altså! :)
    Jeg skal løbe marathon i København for anden gang i mit liv. Det var en kæmpe succes, da jeg løb mit allerførste sidste år, og jeg SKAL bare opleve det igen – købte allerede startnummer i sommers :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Jessica

    Hej Camilla
    Hvilket fitnesscenter træner I i? Jeg venter selv baby til februar, men synes det er svært at finde et sted, hvor det er babyvenligt. Fx at man kan stille sin barnevogn ved centeret. Jeg vil ligeledes rigtig gerne styrketræne i maskinerne, men FW vil ikke have babyer i det område. Hvordan gør I for at få det til at hænge sammen? Evt. nogle gode fif til en der virkelig gerne vil i gang med lidt styrketræning igen :)

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Jessica.
      Jeg træner i et center som hedder lido fitness som kun ligger i Horsens og Vejle. Her må børnene godt tages med i lift rundt ved maskinerne :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Maria

    Hej Camilla
    Jeg er selv lidt i tvivl, hvordan påvirker din træning når du ammer? Jeg er selv højgravid og tænker meget på den del når jeg engang har født?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Maria.
      Jeg tror det er meget individuelt. Jeg sørger for at amme Fleur inden jeg løber / træner. Men det er ofte at hun er sulten eller vågner når jeg er færdig med træning eller undervejs. Men hun har ikke vist tegn til at mælken er sur, på trods af at jeg lige har trænet. Mælkeproduktionen er heller ikke sat ned, men sørger også for at spise og drikke godt :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mille

    Hej Camilla :D Hvordan fungerer løb og amning for dig? Det er ofte det man hører at folk har problemer med? Hilsen en 40+3 :D

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Tina

    Hej Camilla.
    Delte du ikke en bog om træning for gravide?
    Kan ikke finde det nu

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Du er så sej! Jeg tænker på, om du måske kan lokkes til at genudgive (hvis de har været der) nogle gode tips til nybegyndere. Godt træningsprogram, godt løbegear, hvad er ‘nice to have’ og hvad er mere ‘need to have’, gode forslag til kosten også måske – jeg skal være ærlig at sige jeg hader at løbe, men vil så gerne lære at elske det. Tænker det må være den perfekte sport som travl mor :)

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Min fødselsberetning - Del 2