Konkurrence: Vind et års forbrug af tampax!

Dagens løbetur d. 11.4.13

Jeg ville teste formen af igår og løb derfor en lidt længere tur end normalt. Jeg brugte inspiration fra ruteplanner som jeg skrev om på bloggen forleden. Ruten var super smuk, hvor man løber langs strandvejen og ud forbi Tirsbæk slot og op igennem et villa kvarter, og tilbage ned på strandvejen. Der var nogle ret hårde stigninger på turen, hvilket var ved at slå mig ud – men jeg holdte farten nogenlunde stabil.

De sidste par gange jeg har været ude og løbe, løber jeg langsomt i starten og kan først sætte tempo på, efter jeg når op over ca 7 km. Det er underligt, da det normalt er omvendt.

Ruten endte på præcis 15,1 km – hvilket var en god distance i forhold til træningen til Lillebælt Halvmarathon. Jeg håber at kunne løbe en ekstra 15 km rute i næste uge også, for at få en lang distance tur mere i benene inden løbsdagen.

Tiden for dagens løbetur endte på 1 time og 12 minutter, hvilket jeg er godt tilfreds med. Formen er ikke helt som den var til sidste halvmarathon, men den er ved at være der! Så håber bare at jeg kan nå at få finpudset det sidste del af formen inden 4 maj! :)

foto-1

Klik her for at følge mig på Bloglovin.

   

3 kommentarer

  • Iben

    Der lyder så nemt.. (: men hvor er du sej!
    Har du nogle gode fif til at forberede sig rent tidsmæssigt (løber du intervalløb ind imellem eller presser du bare dig selv lidt ekstra hver gang? Måske noget helt tredje..)
    Jeg døjer personligt med skinnebensbetændelse hvis jeg løber længere distancer. Har du/har du haft den slags problemer, i så fald, har du fif til at slippe af med det?

    God fredag! (:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Camilla Jørgensen

      Jeg døjer selv med skinnebensbetændelse efter længere ture, men mit bedste råd er: muskelsalve/tigerbalsam i et godt lag, og så en kompressionsstrømpe på. Lig dig på sofaen med stængerne i vejret, og kør en kagerulle eller lignende fra ankel til knæ ca. Der kommer nemlig sådan nogen små betændelsesbobler (som jeg har fået forklaret) der kan sprænges. :)

      Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Iben.
      Det lyder måske nemt – men tro mig det var det ikke! :)
      Den måde jeg har forbedret mine tider på, er altid at sætte mig et mål for hver løbetur, hvad enten det var udenfor eller indenfor på løbebånd. Hvis jeg havde løbet 5 km på 25 minutter sidst, så satte jeg mit et nyt mål som hed at jeg ville løbe 5 km på 4 min og 55 sec. Altså så jeg konstant presser mig til at blive bedre.
      Derudover har jeg også benyttet mig at intervaltræning som du selv nævner. Jeg har skrevet om intervalløb for begyndere på bloggen, samt lagt nogle af mine egne programmer ind for intervalløb. Så dem kan du bare søge frem i søgefeltet.
      Jeg har selv døjet med skinnebetændelse i starten af min løbetid, og der skiftede jeg løbesko og siden har jeg ikke døjet med det. Det kan også være fordi man starter for hårdt ud, og ikke giver kroppen tid til at restituerer. Men fif til at få det væk, har jeg gjort ligesom Camilla Jørgensen nævner, med massage og kompressionsstrømper. Håber det hjælper.

      /Camilla

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Konkurrence: Vind et års forbrug af tampax!