Så er vi på vej

Træning d. 23.3.13

Gårdagens træning bestod af en lille morgenløbetur til bageren på 2 km. Efter morgenmad tog jeg ned i træningscenteret hvor jeg løb 9 km og styrketrænede i ca 30 min. Jeg er overrasket over at jeg ikke kan mærke at foden har været skadet tidligere på ugen, men det er jo kun positivt. Da jeg var nede og træne havde jeg glemt mine løbestrømper og havde derfor kun mine alm bomuldsstrømper med i tasken – hvilket ikke var særlig smart. Da jeg løb kunne jeg godt mærke at der var noget som gjorde lidt ondt, og som generede foden (men stoppe, nej nej) :) Efter løbeturen tog jeg skoene af for at tjekke hvor slemt det var, og havde til min store skræk fået en vabel. IHH ! Nå men godt at jeg i hvertfald ikke skal løbe eller træne i dag. Må se hvor hurtigt vablen går væk.

Nogen som har gode råd til vabler? Skal man prikke hul på dem, eller bare lade dem gå væk af sig selv?? Bliver de værre af at man løber med sådan en vabel?

IMG_0737 IMG_0739

Klik her for at følge mig på BLOGLOVIN.

 

   

6 kommentarer

  • Rør dem ikke!! :-)

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Sandra

    Jeg plejer at prikke et lille hul med en nål og lade væsken sive ud – så kan du ikke længere mærke den og bliver ikke generet af den :)
    Det er i hvert fald min erfaring.

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Cecillie

    Hej,
    Jeg kan se at du også skal løbe Lillebælt Halvmarathon. Det bliver mit første halvmarathon, og jeg er sgu lidt i tvivl om jeg er for langt bagud i forhold til distancen. Min længste tur var i lørdags (23/3) og var 12 km. Tror du at jeg skal skrue noget hurtigere op for distancen?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Hej Cecilie.
      Først og fremmest vil jeg sige, at jeg jo langt fra er ekspert på dette område, og kun kan tale udfra mine egne erfaringer. Da jeg løb halvmarathon i efteråret var mine længste ture inden løbet 15 km, og det nåede jeg at løbe 2 gange. Mine andre lange træningsture lå på mellem 10-12 km. Men der er jo stor forskel på hvor langt man skal løbe før man føler sig klar til halvmarathon. Nogle løber ture på 18 km eller længere, men dette synes jeg ikke er nødvendigt, hvis man har trænet i en længere periode og man løber 3-4 gange i ugen, hvoraf en af turene er en længere tur.
      Håber det var svar nok. Og mange gange held og lykke med dit halvmarathon. Det kan være vi ses efter målstregen :)
      Knus Camilla

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Eva

    Compeed is your friend – og du må endelig ikke prikke hul, for så du’r det ikke med plasteret :)

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Så er vi på vej